Dworkin.one.pl






Neuroshima Hex!

Wprawdzie armie (do ściągnięcia stąd) zostały stworzone na bazie mechaniki gry planszowej Neuroshima Hex! jednak siłą rzeczy wymagała ona pewnych uzupełnień. Poniżej szczegółowy opis nowych elementów mechaniki. Wszystko znajduje się także w pliku ZIP wraz z armiami w formacie JPG.

Lekarz

Lekarz

Po zakończeniu bitwy leczy jedną ranną jednostkę sojuszniczą, leżącą na heksie sąsiadującym z Lekarzem. Wszystkie znaczniki ran leżące na jednostce są usuwane.

Zmiana kształtu. Symbol pokoju

Zmiana kształtu

Jednostka jest w stanie przybrać wygląd neutralny dla jednostek przeciwnika. Na początku każdej bitwy gracz do którego należy jednostka posiadająca taka zdolność może zadeklarować, że jego jednostka nie bierze udziału w danej bitwie. Oznacza to, że automatycznie uchyla się przed wszystkimi ciosami, strzałami, efektami magicznymi. Podczas bitwy obrażenia może odnieść jedynie od zdarzeń mających efekt obszarowy (takie jak np. wybuchający Klaun w armii Molocha, jednak jeżeli na początku bitwy została zadeklarowana jako neutralna, nie może korzystać z pomocy np. felczera). Do końca danej bitwy jednostka nie atakuje jednostek wroga ani w żaden inny sposób nie wspiera sojuszniczych oddziałów. Pomiędzy bitwami jednostka jest traktowana jak normalna jednostka danego gracza, czyli jest wrażliwa na efekty działania żetonów natychmiastowych takich jak: Odepchnięcie, Snajper, Bomba, Granat, Zamachowiec, Klejnot Wszechmocy czy też Sztorm Cienia.

Pentagram. Pancerz magiczny

Pancerz magiczny

Traktowany jak Pancerz przeciw obrażeniom zadanym przez Atak magiczny. Jeden Pentagram oznacza, że siła każdego ciosu zadanego przy pomocy Ataku magicznego zostaje osłabiona o 1.

Atak magiczny

Atak magiczny

Jednostka może atakować dowolne pole leżące na linii od niej. Uwaga: jeżeli jednostka posiada równoczesną możliwość atakowania w tym samym kierunku w inny sposób, nie może rozdzielać ataku na dwa cele.

Klenot Wzorca. Władza nad pogodą

Klejont Wzorca

Może być użyty na dowolnej jednostce przeciwnika leżącej na planszy. Umożliwia dowolny obrót wybranej jednostki przeciwnika.

Sztorm Cienia

Sztorm Cienia

Zadaje jedno obrażenie dowolnej jednostce przeciwnika na planszy oprócz baz. W przypadku, gdy jednostka to przeżyje dodatkowo gracz zagrywający Sztorm Cienia może w dowolny sposób obrócić jednostkę.

Zamachowiec

Zamachowiec

Zadaje jedno obrażenie dowolnej (z wyłączeniem Sztabów) jednostce przeciwnika na planszy.

Pajęczyna

Pajęczyna

Działa jak Sieć.

Wsparcie

Wsparcie

Symbol oznaczający możliwość oddziaływania na sąsiadujące jednostki. Najczęściej będzie to wspieranie jednostki sojuszniczej, ale może też zdarzyć się odziaływanie negatywne na jednostkę wroga. Normalnie oddziaływanie jest możliwe tylko przez oznaczone tym symbolem krawędzie, jednak Sztaby stanowią wyjątek. Wspierają one (wyłącznie jednostki sojusznicze) przez wszystkie swoje krawędzie.

Symbole wsparcia

Symbole informujące w jaki sposób dana jednostka wspiera sąsiadujące jednostki sojusznicze. Odpowiednio: zwiększenie siły ataku magicznego, zwiększenie siły ataku wręcz, felczer (jak medyk) lub zdolność do samopoświęcenia się jednostki (np Gwardzista z armii Amber), zwiększenie inicjatywy, możliwość ruchu.

Odcięcie wsparcia

Odcięcie wsparcia

Jednostka, która posiada taki symbol uniemożliwia jednostkom przeciwnika (na które oddziałuje) korzystanie z jakichkolwiek premii dodawanych przez znajdujące się na sąsiednich polach moduły, bazy czy inne jednostki).

Upiór Wzorca (Logrusu)

Upiór Wzorca (Logrusu)

Dowolna odłożona już jednostka (także zabita w poprzednich bitwach) może zostać położona na planszy. Żeton takiej jednostki musi być umieszczony na polu przylegającym do Wzorca (lub Logrusu).