Dworkin.one.pl






Neuroshima Hex!

Znajdziesz tu trzy dodatkowe armie, nie mające wprawdzie nic wspólnego ze światem Neuroshimy, jednak stworzone wg zasad mechaniki (nieco rozszerzonych) gry Michała Oracza wydanej przez Wydawnictwo Portal.

Projekt tych armii został zainspirowany cyklem Amber autorstwa Rogera Zelaznego. Ich stan osobowy pochodzi z okresu tuż przed rozstrzygającym starciem Amberu z Chaosem (podczas którego wyszła na jaw zdrada czy też może bunt Branda), a już po śmierci Oberona - wydarzenia te kończą pierwszych pięć tomów cyklu (tzw. Kroniki Corwina). Część osób, które weszły w skład poszczególnych armii, wprawdzie pojawiła się dopiero w drugiej części cyklu (tzw. Kroniki Merlina), jednak ich obecność w wydarzeniach symulowanych przez grę jest logicznie uzasadniona przez chronologię zdarzeń. Armie, w formacie JPG, wraz z instrukcją ściągniesz stąd. Opis elementów, o które mechanika została wzbogacona (w stosunku do oryginału) znajdziesz tutaj.

Armia Amberu Rewers

Armia Amberu

Obrońcy Ładu i Porządku (częstokroć wprowadzający znacznie więcej zamieszania niż mieszkańcy Dworców Chaosu). Krew z krwi Oberona i Dworkina. Trudni do zabicia, w obliczu niebezpieczeństwa zjednoczeni tak, jak podzieleni w innych razach. Oprócz samych Książąt Amberu w oddziałach Amberu znaleźli miejsce wierni Gwardziści oraz wojska zwerbowane w Cieniu i wyposażone w wynalezioną przez Corwina broń palną, działającą także poza Cieniem zwanym Ziemią. Sztabem tej armii jest, jakby inaczej, sam Wzorzec. Umożliwia on ruch sojuszniczym jednostkom znajdującym się w jego pobliżu.

Armia Chaosu Rewers

Armia Chaosu

Najliczniejsza z wszystkich trzech armii. Jednym z mocniejszych jej elementów jest sam Sztab (Logrus), który wprawdzie nie wspomaga oddziałów Chaosu, jednak samodzielnie potrafi skutecznie się obronić - tylko wyjątkowo odporne lub bardzo szybkie jednostki są w stanie zadać mu obrażenia. Dla mieszkańców Dworców Amberyci to potomkowie odszczepieńca, który okradł ich i zdradził, więc może wreszcie czas na rewanż?

Armia Pękniętego Wzorca Rewers

Armia Pękniętego Wzorca

Czyli oddziały zbuntowanego Branda - w tej części historii wprawdzie nie wystąpili en masse, jednak teoretycznie było możliwe, że Brand, na starcie z członkami swojej rodziny, ruszy nieco lepiej przygotowany. W oryginale był mniej rozsądny, ale my dajemy mu drugą szansę, zakładając, że poźniejsze działąnia syna Branda Luke'a musiały być inspirowane jakimiś niezrealizowanymi planami ojca :). Armia (bardziej przypominająca oddziały partyzanckie niż regularne jednostki wojskowe) ma zarówno najemników z bronią palna, której pomysł Brand zaczerpnął od Corwina, jak i ludzkich magów, którzy swoją moc uzyskali dzięki Inicjacji Pękniętego Wzorca. Sztabem jest Twierdza Czterech Światów, zwiększa ona siłę ataków magicznych jednostek znajdujących się w pobliżu.